Hoe los ik het op als ik slechte geluidskwaliteit ervaar?

Er zijn een aantal factoren die bijdragen aan de geluidsprestaties van het apparaat, bijvoorbeeld:

  1. Als het toestel is ondergedompeld in water, moeten de microfoon en luidspreker eerst opdrogen voordat ze weer normaal werken
  2. Als inkomende oproepen op lange afstand worden gerouteerd en via de telecominfrastructuur van verschillende serviceproviders kan dit de geluidskwaliteit beïnvloeden
  3. Technische prestaties tussen verschillende fabrikanten van toestellen kunnen de kwaliteit beïnvloeden. Dit kan te maken hebben met de software of de hardware
  4. De omgeving waarin het toestel wordt gebruikt, zeker als er achtergrondgeluid is, zoals een drukke stadsomgeving of grote winkelcentra of vliegvelden, kan ook van invloed zijn op de geluidskwaliteit.

Alle fabrikanten van toestellen moeten de apparatuur ontwerpen naar strikte standaarden die door organisaties zoals de Europese Unie worden vastgesteld. Deze standaarden hebben meestal te maken met veiligheid zodat je geen gehoorsproblemen krijgt door langdurig gebruik.
Alle producten van Land Rover voldoen aan deze standaarden zijn gemarkeerd met CE, om aan te geven dat we deze standaarden naleven en dat onze geluidsniveaus binnen veilige grenzen blijven.